Hoas – Kivasta digitalisaation hyödyntämisen kiikari ja kompassi

Kategoriat

Asiakkaat, Web-analytiikka, 2.12.2022

Reeta Reivinen
Consultant, Content Lead

Hoas eli Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö tarvitsi itselleen digitaalisen kumppanin, joka auttaisi heitä saamaan tehot irti sivuston analytiikasta ja toimimaan sparrailuapuna sen kehittämisessä. Kiva on työskennellyt Hoasin partnerina tuloksekkaasti jo reilun kolmen vuoden ajan. Yksi yhteistyön virstanpylväistä on ollut uuden analytiikkajärjestelmän valinta ja käyttöönotto. Järjestelmä tulee tukemaan ensi keväänä lanseerattavia sähköisiä asumisen palveluita.

Haaste

Hoas on voittoa tavoittelematon organisaatio, jolla on pieni ja dynaaminen sisäinen markkinointitiimi. Vuonna 2019 he tunnistivat tarpeen kumppanille, joka auttaisi heitä kehittämään digitaalista markkinointia ja tehostamaan analytiikan hyödyntämistä. “Halusimme erityisesti apua ja näkemystä nettisivujemme kanssa”, kertoo Sanna Agullana, Hoasin digitaalisten palveluiden kehityspäällikkö, “Toiveenamme oli saada enemmän irti sivuston analytiikasta ja eväitä sen kehittämiseen.”

Ratkaisu

Kiva valikoitui Hoasin kumppaniksi alkuvuodesta 2019. Hoasin orgaaninen näkyvyys oli jo tällöin oikein hyvällä tasolla. Sivuston liikenteen määrää ei siis ollut tarvetta kasvattaa, vaan varmistaa, että asiakkaat löytävät sieltä helposti etsimänsä asiat ja voivat suorittaa tarvittavat toimenpiteet vaivattomasti. “Yhteistyön alussa halusimme löytää sivuston tärkeimmät parannuskohteet ja soveliaimmat keinot niiden tekemiseen”, Agullana sanoo, “Kiva onkin ollut vuosien varrella erinomainen sparrausapu ja analytiikan hyödyntämisen tason nostaja. Saamme nyt paljon enemmän tietoa sivustoltamme.”

Tulokset

“Kivan avulla olemme pystyneet tunnistamaan digitaalisen toiminnan haasteita ja mahdollisuuksia hyvissä ajoin”, Agullana kertoo. Yksi esimerkki tästä ovat Hoasin nettisivuille ensi keväänä lanseerattavat asukkaan palvelut. Tätä varten tarvittiin uusi analytiikkajärjestelmä, jolla voitaisiin varmistaa muun muassa se, että ulkoisten verkkosivujen ja kirjautumista vaativien palveluiden analytiikat pysyvät erillään. Kivan johdolla tehtävään valikoitui analytiikkajärjestelmä, jolla seurantaa pystytään rakentamaan entistä joustavammin. “Koska meillä on sisäisesti vähän resursseja, on hienoa, että on kumppani, johon voi luottaa. Joku, joka kertoo, mihin tässä asiassa – vaikkapa juuri analytiikkajärjestelmän valinnassa – kannattaa kiinnittää huomiota. Joku, joka varmistaa, että teemme digin kannalta fiksuja päätöksiä”, Agullana summaa.

Toimintatapa

“Kivan kelkkaan oli niin sanotusti helppo hypätä, kun toimintaan ei aluksi tarvinnut sitoutua kuukausikaupalla”, Agullana toteaa, “Ja kun yhteistyö sitten todistautui arvoa luovaksi, oli siihen myös helppo jäädä.” Kumppanuus onkin jatkunut jo yli kolmen vuoden ajan. “Parasta kumppanuudessa on Kivan analytiikkataitojen lisäksi tiimin avoin keskusteluyhteys.”

Hoasista

Hoas eli Helsingin seudun opiskelijasäätiö on voittoa tavoittelematon organisaatio, joka tuottaa helppoa ja mukavaa opiskeluajan asumista. Hoas on myös merkittävä rakennuttaja ja tulevaisuuden asumisen trendien suunnannäyttäjä. 

Haluatko sinä nostaa analytiikan hyödyntämisen tasoa omassa organisaatiossasi?

Jaa artikkeli: Kopioi linkki