Tervetuloa tiimiin Reeta Reivinen!

Kategoriat

Uutiset | Päivitetty 27.6.2023

Tony Ahlqvist
Consultant, Content Marketing

Kivalla helmikuussa aloittanut Reeta Reivinen tulee vahvistamaan ja kehittämään Kivan sisältömarkkinointia.

Missä olet kartuttanut kokemusta sisällöistä?

Olen jo ehtinyt kokeilla siipiäni muutamassa eri yrityksessä ja roolissa. Kaikissa työnkuvissa on kuitenkin ollut yksi yhdistävä tekijä: sisällöt. Tämä on myös aina ollut minulle se työni kaikista mielekkäin osuus, jonka parissa aika kuluu siivillä.

Opiskelin Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa, jossa viehätyin kovasti kuluttajabrändeistä. Työskentelinkin opiskeluaikoinani isoissa bränditaloissa, joissa pääsin tekemään mielenkiintoisia markkinointiprojekteja. Opin mitä todella tarkoittaa asiakaslähtöisyys ja kuluttajan pulssilla oleminen. Näitä oppeja tuli hyödynnettyä esimerkiksi eräässä laajassa hakukoneoptimointikampanjassa, joka sytytti mielenkiintoni SEO-maailmaan ja sisältöihin. Siksi meninkin opintojeni jälkeen töihin mediatoimistoon, jossa pääsin oppimaan näistä lisää.

Nyt olen työskennellyt kyseisten teemojen parissa neljän vuoden ajan. Väliin mahtuu vierailu viestintään julkiselle sektorille, mutta nyt olen taas tehnyt paluun toimistomaailmaan Kivalle. Täällä työskentelen asiakkaidemme sisältökumppanina luomassa tavoitteellisia ja vaikuttavia sisältöjä.

Miksi sisällöt ovat avainasemassa modernissa markkinoinnissa?

Sisältöjen avulla yritys voi vaikuttaa, erottautua ja kasvattaa bisnestä. Vaikuttavilla sisällöillä on arvoa yrityksen sidosryhmille ja niissä tulisikin keskittyä puhumaan heille tärkeistä asioista. Data kertoo, mitkä aiheet ihmisiä tällä hetkellä kiinnostavat ja puhuttavat. Lisäksi data kertoo, mihin kysymyksiin asiakas etsii vastauksia. Vaikuttavilla sisällöillä otetaan osaa näihin keskusteluihin ja vastataan näihin kysymyksiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.

Parhaimmillaan yritys voi sisällöillään erottautua positiivisesti joukosta ja saavuttaa paikan alansa ajatusjohtajana. Tällä paalupaikalla yritys pääsee luomaan ilmiöitä ja nostamaan esiin puheenaiheita. Ajatusjohtajuus edellyttää vankkaa sisältökeskeistä ajattelutapaa ja pitkäjänteistä systemaattista työtä. Sen saavuttaminen ei tapahdu yksittäisellä huomiota herättävällä tempauksella, vaan auktoriteettiasema ja sidosryhmien luottamus ansaitaan pikkuhiljaa. 

Oikeanlaiset sisällöt auttavat yrityksen tavoitteiden toteutumisessa – olipa kyseessä sitten myynnin kasvattaminen, imagon vahvistaminen tai vaikkapa siirtyminen uudelle markkina-alueelle. Kuten sanottua, sisältöjä ei kannata ajatella yksittäisenä irrallisena projektina.

Tarkoituksena ei ole luoda satunnaisia sisältöjä satunnaiseen kanavaan satunnaisena ajankohtana ja toivoa, että joku näkee ne. Ideaalitilanteessa yritys tuottaa jatkuvasti sidosryhmiensä kannalta mielenkiintoista sisältöä kanaviin jossa he ovat läsnä. Tällä taataan se, että yritys on viiden vuoden päästä siellä missä se haluaa olla. 

Miksi Kivalle?

Kivalla uskotaan analytiikan voimaan. Tämän ajatuksen minäkin allekirjoitan. On mielekästä tehdä dataohjattuja sisältöjä, jotka todistettavasti toimivat.  Lisäksi Kivassa ihastuttaa matalaan hierarkiaan ja vankkaan asiantuntijuuteen perustuva työyhteisö. Omaan työnkuvaan ja tekemiseen saa vahvasti vaikuttaa – töissä on tosiaan kiva olla!

#kivatullatöihin #kiva #seo #sisällöt #sisältömarkkinointi