Tervetuloa Kivan tiimiin Kalle Kuismanen

Kategoriat

Uutiset, 21.6.2022

Tomi Tapper
Chief Executive Officer

Kivalla vuoden alussa Software Architectina aloittanut Kalle tuo tiimiimme osaamista ohjelmistoteknologiakehityksen saralla. Kiva on aiemmin keskittynyt lähinnä analytiikkaan perustuvaan digimarkkinointiin, mutta nykyään markkinoinnin ja asiakkaiden tarpeet vaativat aiempaa laajempaa osaamista. Kiva vastaa tarpeeseen yhdistää asiakkaan digimarkkinointia IT-järjestelmien ja pilvipalveluiden sisältämään dataan.

Kalle vahvistaa Kivan osaamista ja kykyä toteuttaa mitä tahansa ohjelmistohankkeita, esimerkiksi räätälöityjä CRM-järjestelmiä tai pilvipalveluita. Olemme onnekkaita saadessamme huippuosaajan joukkoomme vahvistamaan osaamistamme.

Miksi markkinoijan pitäisi olla kiinnostunut ohjelmistoista?

Digimarkkinoinnin työkalut hyödyntävät aiempaa enemmän tietoa. Dataa tarvitaan niin yrityksen omista lähteistä, asiakkaiden käyttäytymisestä kuin ulkoisistakin lähteistä. Lisäksi verkon yksityisyysasetukset ovat tiukentuneet, mikä asettaa uusia haasteita onnistuneeseen digimarkkinointiin.

Tiedon käsittelyyn ja hyödyntämiseen tarvitaan ohjelmistoja ja pilvipalveluita. Niiden kehittämisessä ja käyttöönotossa vaaditaan markkinoinnin vahvaa osallistumista. Ohjelmistoja ei kannata ajatella välttämättömänä kuluna, vaan nykyajan liiketoiminta on yhtä kuin tehokkaat IT-järjestelmät. Ne pitävät yrityksen toiminnassa ja ovat henkilöstön työkalu. Esimerkiksi verkkokaupassa vasta tehokas IT-infra tekee verkkokaupasta kannattavan ja tätä ei voi korvata muulla tekemisellä, kertoo Kalle.

Kalle ohjeistaa lisäksi miettimään, mitä järjestelmän pitäisi tuottaa ollakseen kannattava investointi. Markkinoinnin näkökulmasta IT-järjestelmien pitää pystyä tuottamaan helposti hyödynnettävää eri järjestelmistä kerättävää dataa, mikä yhdistämällä tuo markkinointiin tehokkuutta ja etua kilpailijoihin nähden.

Kivalla ohjelmistokehitystä tehdään vahvasti markkinoinnin näkökulmasta, joten siksi odotan innolla mielenkiintoisia projekteja yhdessä asiakkaiden kanssa. Emme käytä vain esimerkiksi Googlen valmiita ohjelmia, vaan osaamme räätälöidä ja ottaa kaikki irti datasta.

Kerro mitä odotat työskentelystä Kivalla?

Olen pitkän linjan softatekijä ja olen toiminut vuosia freelancerina ohjelmistokehityksessä IT-taloissa. Digimarkkinointitoimistossa työskentely on minulle uusi kokemus ja on ollut hienoa päästä tekemään yhteistyötä alan parhaimpien osaajien kanssa.

Kiva on mielestäni sopivankokoinen organisaatio, missä pääsen vaikuttamaan myös omalta osaltani ohjelmistokehityksen suuntaan. Olemme tekemässä jotain, mitä aiemmin ei ole tehty ja se innostaa eteenpäin, kertoo Kalle.

Mikä tuo sinulle vastapainoa työhön?

Olen tyypillinen suomalainen askartelija. Viihdyn hyvin mökillä ja tykkään laittaa paikkoja kuntoon, savustan itse lihaa ja puuhailen kaikenlaisten asioiden kanssa. Niihin keskittyessä unohtaa hyvin työasiat ja pääsee rentoutumaan. Olen myös hieman nörtti ja saatan uppoutua lukemaan tieteellisiä artikkeleita lähes aiheesta kuin aiheesta. Toki nautin myös kulttuurista ja odotan, että erilaiset konsertit ja tapahtumat aukeavat taas.

Ohjelmistoilla ja pilvipalveluilla tehoa markkinointiin

Mikäli kiinnostuit aiheesta tai Kivan muista palveluista, ota yhteyttä ja katsotaan mitä voimme tehdä kasvattaaksemme yrityksesi liiketoimintaa.

Jaa artikkeli: Kopioi linkki

Tagit: