Usein kysyttyjä kysymyksiä Kiva CSS -palvelusta

Ohjeita ja tietoja CSS-palvelun käyttöön liittyen.

Mikä on Kiva CSS?

Kiva CSS on suomalainen comparison shopping -palveluntarjoaja verkkokaupoille ja olemme tuoneet muutamia käytännön ohjeita ja vinkkejä CSS-palvelun käyttöön liittyen. Olemme myös listanneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia.

Jos sinulla on mitä tahansa kysyttävää, voit olla meihin aina yhteydessä. Ota yhteyttä

Mikä on Google CSS?

EU-komissio päätti vuonna 2017, että Google Shopping -alustalle pitää pystyä myymään mainoksia muidenkin kuin Googlen itsensä kautta. Tämän päätöksen perusteella Comparison Shopping -kumppaneilla on mahdollisuus välittää Google Shopping -mainoksia. Tämä tuo vaihtoehtoja ja säästöä, sekä lisää näkyvyyttä ja palvelee varsinkin verkkokaupan markkinointia verkossa.

Mitä ovat Googlen CSS-kumppanit?

Comparison Shopping Service (CSS) -kumppani muodostaa käytännössä ​vertailusivuston, joka kerää hintoja eri verkkokaupoista tavoitteenaan ohjata kävijöitä näihin verkkokauppoihin.

CSS mainokset näyttävät täsmälleen samalta kuin Googlen mainokset. Ainoana erona ”by Google”-linkin sijaan mainoksen alareunassa, on linkki ”From [CSS nimi]”. Mainosta klikatessaan kävijä ohjataan suoraan verkkokauppaan, jota CSS mainostaa. Kun napsautat ”From [CSS name]” -linkkiä, hakija siirtyy CSS-vertailusivulle Google Shopping -välilehden (Googlen vertailusivuston) sijaan. Sen sijaan, että mainostaja maksaisi Googlelle mainoksen välittämisestä, mainostaja saa CSS-kumppanin kautta mainostettaessa 20 %:n marginaaliedun.

Missä maissa voin mainostaa Kiva CSS:n kautta?

Verkkokaupan markkinointi onnistuu Kiva CSS:n kautta seuraavissa maissa: Espanja, Iso-Britannia, Itävalta, Norja, Puola, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska.

Lisäämme mahdollisesti uusia maita asiakkaiden tarpeiden perusteella EU:n ja ETA-alueella, missä CSS on ylipäänsä mahdollinen. Muilla markkina-alueilla Google Shopping -mainontaa voi tehdä samanaikaisesti Googlen kautta.

Mitkä ovat Google CSS:n tulevaisuudennäkymät?

Google ei yleensä tiedota muutoksista etukäteen, mutta EU-päätökset vapaasta kilpailusta ohjaavat sen toimintaa. 20 %:n alennuksen odotetaan jatkuvan, mikä tarkoittaa, että CSS on kannattava mainostamisen tapa jatkossakin Google Shoppingin oman CSS:n sijaan tai sen ohessa.

Kiva seuraa Googlen muutoksia tarkasti ja tiedottaa mahdollisista muutoksista asiakkaitaan. Lyhyen irtisanomisajan takia, voit luopua Kiva CSS:stä milloin vain.

Verkkokaupan markkinointi CSS-kumppanin kautta

kiva-CSS

Mitä mainostaminen Kiva CSS:n kautta vaatii minulta?

CSS-kumppanin hyödyntäminen vaatii pari yksinkertaista käytännön toimenpidettä. Muuten sen käyttöönotto on helppoa ja yksinkertaista.

Verkkokaupan Merchant Center yhdistetään Kiva CSS:ään ja kaikki mainostettavat tuotteet yhdistetään Kiva CSS:n sivustolle.

Verkkokauppasi Merchant Center on oletuksena liitetty Googlen omaan CSS:ään, mutta se voidaan helposti vaihtaa myös Kiva CSS:ään. Hoidamme muutoksen puolestasi.

Miksi valita Kiva CSS-kumppaniksi?

CSS-kumppaneita löytyy maailmalla useita. Kiva on kotimainen toimija, jolla on kokemusta verkkokauppojen digimarkkinoinnista. Kiva CSS tarjoaa turvallisen kotimaisen mainosympäristön verkkokauppasi tuotteille.

Kiva tarjoaa myös muita digimarkkinoinnin palveluita ja on kumppanisi digitaalisen liiketoiminnan kasvattamisessa. Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää. Ota yhteyttä

Hintatarjous-etu KIVA CSS:n kautta

20 %:n alennus klikkihinnasta, miten tämä toimii?

CSS-kumppani saa 20 % alennuksen klikkihinnasta ​Google CSS:n käyttöön verrattuna. Shopping-kampanjat toimivat aivan kuten ennenkin Google Adsin huutokaupan kautta, missä mainostaja voi tehdä tarjouksen siitä klikkihinnasta, jonka hän haluaa maksaa.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että Kiva CSS:n kautta tehdyllä 0,80 euron hintatarjouksella on sama arvo kuin 1,00 euron hintatarjouksella Google Shopping CSS:n kautta. Toisin sanoen kilpailevan mainostajan on tarjottava 25 % korkeampi hinta Google Shoppingissa, jotta se vastaisi hintatarjousta Kiva CSS:n kautta.

20 % alennus klikkihinnasta – mitä se tarkoittaa?

Kiva CSS:n tärkeimpiä argumentteja on 20 % alennus Googlen omaan CSS:n verrattuna. Klikkihinnasta kuitenkaan ei hyvitetä Google Ads -tilillesi alennusta, vaan hintaetu näkyy hintatarjouksissasi

Vaikutus on sama kuin nostaisit hintatarjoustasi 25 %:lla ja saat siksi enemmän näkyvyyttä, pääset paremmille mainospaikoille ja saat enemmän näyttöjä. Voit myös pienentää mainosbudjettia 20 % ja saat saman näkyvyyden kuin nyt tai pitää nykyisen budjetin ja saat enemmän näkyvyyttä.

Miten voin hyödyntää 20 % alennuksen verkkokaupan mainonnassa?

Ohessa pari erilaista strategiaa Kiva CSS:n saaman 20 % alennuksen hyödyntämiseksi verkkokaupan markkinoinnissa.

1. Kasvata liikevaihtoa pitämällä budjetti samana

Jos verkkokaupan Shopping-mainonnan ROI ja ROAS ovat hyvällä mallilla ja haluat kasvattaa volyymia, kannattaa pitää nykyinen kampanjoiden hintatarjoustaso nykyisellään mainostettaessa Kiva CSS:n kautta. Tulet huomaamaan, että näyttökerrat ja klikkimäärät kasvavat suuresti täsmälleen samaan tapaan kuin nostaessasi hintatarjoustasi korkeammalle. Ylimääräiset näytöt kampanjoissa tosin tuovat myös jonkin verran vähemmän tarkoilla hauilla olevia näyttöjä, mikä pienentää jonkin verran klikkien ja konversioiden tehoa. Jos kuitenkin haluat kasvattaa ROI:ta ja lisää myyntiä, budjetin pitäminen nykyisellään voi olla hyvä strategia.

2. Lisää Shopping-mainonnan kannattavuutta

Jos haluat lisää kannattavuutta, kannattaa alentaa kampanjoidesi hintatarjousta esimerkiksi 10 – 20 %. Tämä alentaa kuluja ja lisää mainonnan kannattavuutta. Kiva CSS:n tarjoaman edun myötä, kampanjasi pysyy samalla tasolla verrattuna Googlen omaan CSS:ään verrattuna pienemmällä kustannuksella.

Käytän kampanjoissa CPA/ROAS-tavoitetta, mitä se tarkoittaa Kiva CSS:n osalta?

Kampanjat, joita ei lähetetä manuaalisen klikkiperusteosen hinnan kautta, vaan Google Adsin automaattisten hintatarjousten kautta, saavat Kiva CSS:ssä myös hintatarjousedun. Tämä tarkoittaa kuitenkin, että automaattisilla optimoinneilla sinulla on paljon vähemmän hallintaa kampanjoihisi. Kun hintatarjoat manuaalisesti, on klikkihintaa ja näyttöjen määrää luonnollisesti vaikeampi hallita. Jos jätät CPA- tai ROAS-tavoitteen ennalleen, saat (kun hintatarjousalgoritmi on tottunut uuteen tilanteeseen) enemmän konversioita ja liikevaihtoa samalla CPA:lla tai ROASilla.

Kiva CSS:n avulla voit saada samat konversio- tai liikevaihtotulokset pienemmällä sijoituksella, jos asetat CPA-tavoitteen pienemmäksi tai ROAS:n korkeammaksi.

Miten Kiva CSS:n käyttöönotto tapahtuu? Onko se vaikeaa?

Kiva CSS:n käyttäänotto on helppoa. Sinun tarvitsee tehdä kaksi toimenpidettä ennen käyttöönottoa:

1. Verkkokaupan Merchant Center -tili yhdistetään Kiva CSS:ään, joka vaatii Merchant Center -tilin ID:n toimittamisen tilauksen yhteydessä.

Teemme pyynnön vaihdosta toivottuna päivänä, jonka jälkeen Merchant Centerin omistaja (admin) tulee vahvistaa CSS-vaihto. Kun vaihto on hyväksytty omistajan taholta vaihtuu CSS-kumppani n. 1-2 päivän sisällä, jonka jälkeen omistaja(t) vastaanottaavat sähköpostin vaihdon onnistumisesta.

2. Toinen seikka on, että kaikkien verkkokaupan mainostettujen tuotteiden on oltava Kiva CSS -vertailusivustolla jota varten tarvitsemme verkkokaupan tuotelistauksen eli tuotefeedin.

Miten CSS vaihto vaikuttaa Google Ads mainontaan?

Vaihto ei vaikuta Google Adsin kampanjoihin ja Shopping-mainonta jatkuu normaalisti ilman keskeytyksiä ja huomaat vaikutukset tilastoissasi vaihtoa seuraavien päivien aikana.

On olemassa yksi poikkeus, jossa vaaditaan erityistä valppautta: kun käytät 1. mainostuottoa tai hankintakohtaista hintatavoitetta Google Adsissa hintatarjousstrategiana ja 2. jos Google Merchant Centerisi kuuluu MCA-sopimuksen piiriin. Tällaisessa poikkeustapauksessa osa hintatarjousstrategian käyttämistä historiatiedoista (osa, joka tulee MCA:sta) on rekonstruoitava. Käytännössä havaitsimme, että tällä voi olla vaikutusta tuloksiin vaihdon jälkeisen alkujakson (ensimmäisten viikkojen) aikana.

Mitä Kiva CSS maksaa?

Kiva CSS toimii kuukausiveloitteisesti. Maksat 99 € / kk (+alv 24%) luottokortilla. Kiva CSS:n asennustyöt ovat maksuttomia. Se maksaa itsensä nopeasti takaisin sillä saat enemmän näkyvyyttä mainoksillesi. Muita kuluja Kiva CSS:stä ei tule.

Menetänkö Google-tuen, jos käytän Kiva CSS-ää?

Kiva on Google-kumppani ja ongelmatilanteissa Kivan asiantuntijat auttavat sinua.

Onko Kivalla pääsy tietoihini?

Kiva ei välttämättä tarvitse pääsyä tileihisi. Emme näe mitään tietoja kampanjoistasi Merchant Centerissäsi, mutta voit antaa meille pääsyn Google Ads-tiliisi, jos tarvitset tukeamme kampanjoitasi koskevissa kysymyksissä.

Mikä on Kiva CSS:n irtisanomisaika?

Kiva CSS:ssä ei vaadi pitkää sitoutumista. Voit peruuttaa tilauksesi milloin tahansa ja laskutamme seuraavan kuukauden. Tämän jälkeen varmistamme, että Merchant Center -yhteys muutetaan ja että tilauksesi peruutetaan.