Tervetuloa Kivalle Nico Lönnqvist

Kategoriat

Uutiset | Päivitetty 25.10.2021

Wille Lönnström
Partner, Service Director, Kiva Learning

Kivalla lokakuun alussa konsulttina aloittanut Nico tuo tiimiimme lisää SEO-osaamista ja asiakkaiden liiketoiminnan ymmärtämystä. Nico innostuu erityisesti hakukoneoptimoinnista ja mahdollisuudesta kehittää asiakkaan bisnestä digimarkkinoinnin avulla.

Nico, kerro miksi innostut hakukoneoptimoinnista

Olen työskennellyt jo useamman vuoden hakukoneoptimoinnin parissa ja se on mielestäni digimarkkinoinnin kiinnostavin osa-alue. Vaikka tulokset eivät ole maksetun mainonnan tavoin niin nopeasti nähtävissä, on hienoa nähdä miten asiakkaalle tehty työ vaikuttaa liiketoimintaan.

Koen, että hakukoneoptimoinnissa on kyse netinkäyttäjän palvelemisesta. Autat käyttäjiä löytämään tietoa, mikä heitä aidosti kiinnostaa ja samalla täytät tiedon tarvetta. Hakukoneoptimointi vaatii keskittymistä ja verkonkäyttäjien logiikan ymmärtämistä. Tulokset eivät välttämättä näy heti, mutta kun työtä tehdään järjestelmällisesti, on palkitsevaa nähdä vaikutuksia. Ja tekeminen ei oikeastaan lopu koskaan, sillä hakukoneoptimointia voi aina kehittää ja parantaa analytiikan avulla.

Itseäni kiinnostaa myös digimarkkinoinnin merkitys asiakkaan liiketoiminnan kehittämiseen. On tärkeää ymmärtää millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan bisnekseen ja mitä uutta sen avulla voidaan luoda.

Millaisia odotuksia sinulla on työskentelystä Kivalla?

Jo etukäteen mielikuva Kivasta oli positiivinen ja se on vahvistunut entisestään kun olen päässyt tutustumaan uusiin kollegoihin. Kivalla on kokeneita huippuosaajia, jotka tekevät työtä ammattitaidolla. On myös hienoa päästä sparrailemaan työkavereiden kanssa ja oppia uutta koko digimarkkinoinnin alalla. Odotan, että pääsen perehtymään tarkemmin analytiikkaan ja esimerkiksi pilviteknologoiden hyödyntämiseen. Koen, että minulla on mahdollisuus päästä vahvistamaan omaa ammattitaitoani digimarkkinoinnissa uudella tasolla.

Kivan malli, missä asiakkaaseen pidetään jatkuvaa yhteyttä ja yhdessä ratkotaan haasteita ja asetetaan tavoitteita, on mielestäni myös innostava. Odotankin kiinnostavia asiakas-caseja, missä pääsee toteuttamaan mielenkiintoisia juttuja yhdessä asiakkaan kanssa.

Kerro mikä antaa sinulle vastapainoa työllesi

Digimarkkinointi vaatii päätteen edessä istumista ja jatkuvaa aivojumppaa. Itse rentoudun parhaiten soittamalla kitaraa. Sormisudoku kitarankielillä saa unohtamaan työasiat ja musiikki antaa sopivaa vastapainoa työlle, kertoo Nico.

Jaa artikkeli: Kopioi linkki