Kategoriat
Uutiset

Tomi Tapper Kivan toimitusjohtajaksi


Tony Ahlqvist
17.11.2021

Tomi Tapper aloitti marraskuun alussa Kivan toimitusjohtajana. Nimityksen myötä Kiva lisää osaamistaan liiketoiminnan strategisesta kehittämisestä ja saa vahvistusta yrityksen kannattavaan kasvuun. Kivalle Tomi siirtyi Itaidon toimitusjohtajan tehtävästä.

Olen iloinen ja ylpeä siitä, että pääsen osaksi Kivan menestystarinaa ja kehittämään yhdessä liiketoimintaa, asiakkuuksia ja henkilöstöä. Näin pystymme luomaan entistä enemmän lisäarvoa asiakkaillemme myös tulevaisuudessa, kertoo Tomi.

Miksi päätit tulla Kivalle?

Kun kuulin, että Kiva etsii uutta toimitusjohtajaa, innostuin ensisijaisesti Kivan arvoista, joihin minun on itsekin helppo samaistua. Kivalla on kunnianhimoa tekemiseen ja laatu näkyy niin asiakkuuksien pitkäjänteisessä kehittämisessä sekä palveluiden parantamisessa.

Kivalaiset voivat olla ylpeitä omasta työstään ja se heijastuu myös asiakasyhteistyöhön ja siihen, että uskalletaan haastaa itsensä ja asiakkaan saavuttamaan parempia lopputuloksia.

“Kivan uniikki yrityskulttuuri on mahdollistava ja kannustaa työntekijöitä kokeilemaan uutta.”

Kivalle siirtymiseen vaikutti myös se, että pääsen osaksi Kivan menestystarinaa. Kivan uniikki yrityskulttuuri on mahdollistava ja kannustaa työntekijöitä kokeilemaan jatkuvasti uusia ratkaisuja.

Kivan strategiassa on vahvasti lisäksi mukana yrityksen kasvu ja haluan olla mahdollistamassa sitä sekä etsimässä kasvun avaimia.

Mihin suuntaan haluat johtaa Kivaa?

Vaikka Kiva toimii jo nyt asiakaslähtöisesti ja sen digitaalisen markkinoinnin konsultit ovat pohjoismaisittain katsottuna alan parhaimmistoa, haluan viedä yritystä eteenpäin entisestään.

Kun mietitään konsulttien tekemää työtä, haluan olla mukana kehittämässä tekemistä siihen suuntaan, joka tuottaa mahdollisimman suurta lisäarvoa asiakkaalle. Tiivis yhteydenpito ja läpinäkyvyys Kiva-mallin mukaisesti rakentavat asiakkaan ja Kivan välistä luottamusta. Mallin kautta luodaan selkeää lisäarvoa digimarkkinoinnin ja datan hyödyntämisen avulla asiakkaan liiketoiminnan strategiseen kehitykseen.

Tavoitteenani on myös kehittää Kivan asiakkaiden liiketoiminnan tarpeiden ja kipupisteiden ymmärrystä. Asiakasymmärrys lähtee heti yhteistyön aloittamisesta ja jatkuu päivittäisenä tekemisenä. Myös asiakkaan liiketoiminnan strategian ja tulevien kehityssuunnitelmien ymmärtäminen auttaa meitä toimimaan paremmin ja tarjoamaan ratkaisuja, jotka oikeasti tukevat asiakasta.

“Haluan olla mukana tukemassa kehitystä, missä luodaan uusia tapoja toimia asiakkaan aidon tarpeen mukaan.”

Kivalla on joustava tapa kehittää asiakkaille toimivia ratkaisuja digimarkkinoinnin sekä analytiikan ja datan avulla. Haluan edistää kehitystä, missä luodaan uusia tapoja toimia asiakkaan aidon tarpeen mukaan.

Palveluiden tulee lisäksi olla helposti skaalattavissa asiakkaan liiketoiminnan kulloiseenkin tarpeeseen ja niitä kehitetään yhteistyössä asiakkaan kanssa. Haluan, että Kiva pystyy tuottamaan enemmän lisäarvoa kuin asiakas osaa odottaa tavalliselta digimarkkinoinnin kumppanilta.

Koen myös vahvuudekseni sen, että ymmärrän ihmisiä. Haluan panostaa Kivan henkilöstöön ja sen osaamiseen kehittämiseen. Uskon vahvasti, että motivoitunut ja sitoutunut henkilöstö pystyy tarjoamaan entistä parempaa asiakaskokemusta.

Mistä innostut työssäsi?

Kivan uniikki toimintakulttuuri rakentuu alan parhaista osaajista ja odotan innolla, että pääsen tekemään yhteistyötä uusien kollegojen kanssa. Parasta työssäni on se kun näen kasvun ihmisissä. Usein huipputason osaajien kanssa tarvitaan erilaista valmennusta ja kun työntekijä onnistuu, koko tiimi ja työyhteisö voi iloita kehittymisestä ja onnistumisista.

Saan inspiraatiota myös siitä, että tiimi pelaa hyvin ja on harmoniassa, kun sillä on selkeä visio siitä mihin ollaan menossa ja tehdään oikeita asioita. Motivaatiota lisää se kun ammattitaidon ja kovan työn kautta saadaan tuloksia asiakkaille.

“Parasta on kun löydämme kehitämme asiakkaidemme kanssa yhdessä uusia tapoja kasvattaa liiketoimintaa.”

Innostun myös asiakkaiden kanssa työskentelystä. Haluan olla mukana ratkaisemassa liiketoiminnan haasteita ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa, niin yhteistyön alkuvaiheessa kuin pitkäjänteisessä tekemisessä. Innostun myös kun opin uutta joka päivä.

Olen ollut onnekas päästessäni työskentelemään aloilla, jotka kulkevat liike-elämän eturintamassa kehittäessään uusia palveluita ja tuotteita. Aiempi työurani ICT-alalla ja nyt digimarkkinoinnissa ovat kiinnostavia toiminta-aloja. Kehitämme uutta ja tarjoamme ratkaisuja liike-elämälle eturintamassa, mikä tuo mielenkiintoisia oppimiskokemuksia ja mahdollisuuden kokeilla uutta.

Kun Kivalla on alan parhaat substanssiosaajat, voin keskittyä henkilökunnan kehittymiseen, yrityksen strategiaan ja asiakkaiden onnistumiseen.

***

Kiva on vuonna 2017 perustettu digimarkkinointitoimisto, joka auttaa asiakkaita kehittymään ja moninkertaistamaan digitaalisten palveluiden tuottoja sekä rakentamaan pilvi- ja teknologiaratkaisuja, jotka tukevat liiketoiminnan kasvua sekä markkinointia.