Veikö evästebanneri datasi Google Analyticsistä?

Kategoriat

Uutiset, Web-analytiikka | Päivitetty 22.3.2023

Outi Aramo
Partner, Management Consultant, Analytics Lead

Mitä ihmettä tekisin, kun Google Analytics – raporteillani ei enää näy kunnolla dataa?
Arvailenko vain mitä tapahtuu? Eikö tätä nyt mitenkään saa “korjattua”?

Kuulostaako tutulta? Näitä kysymyksiä pyörittelimme myös me, kun seurasimme datan vähenemistä verkkoliiketoiminnan raporteilta. Evästehallinta ahmaisee jo ison osan aiemmin kirjautuneesta tiedosta. Tiedosta, joka on olennaista liiketoimintasi ohjaamista ja kehittämistä varten. Olipa evästehallinnasta mitä mieltä tahansa, ainakin markkinoinnin ohjaamisesta se tekee enemmän haparointia pimeässä.

Mutta emme jääneet pyörittelemään peukaloitamme vaan tästä tarpeesta muovautui ihan oma palvelumme Kiva Analytics. Kiva Analytics tuo näkyväksi myös sen puuttuvan osan liikenteestä ja myynnistä. Sen, jonka jo luulit kadottaneesi näkyvistä lopullisesti.

Kiva Analytics (KA) on evästeetön analytiikka-järjestelmä, jonka tarkoitus on tuottaa täydentävää dataa niistä käyttäjistä, jotka eivät anna evästelupaa. Jotta tämä olisi lainsäädännön näkökulmasta mahdollista, on KA rakennettu siten, ettei sillä pysty seuraamaan tai profiloimaan käyttäjiä, eikä heille näin ollen pysty kohdistamaan esimerkiksi markkinointiviestintää.

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.