Data ja analytiikka

Kivalla analytiikka on kaiken tavoitteellisen tekemisen ja kasvun mahdollistaja

Web-analytiikka on tehokas työkalu, jonka avulla ymmärrät asiakkaitasi paremmin, optimoit palveluidesi käyttökokemusta ja suorituskykyä sekä mittaat markkinointikampanjoidesi onnistumista. Kun valjastat web-analytiikan käyttöösi, lopetat arvailun ja laitat arvokkaat resurssisi oikeisiin paikkoihin.

Web-analytiikka tukee viisasta päätöksentekoa

Jotta verkkoanalytiikan hyödyntämisessä menestyy, pitää ymmärtää, mitä tietoja se voi tarjota. Verkkoanalytiikka kertoo, mitä kautta käyttäjät saapuvat palveluun ja miten he toimivat verkkosivustolla tai sovelluksessa: mitä sivuja he lataavat; kuinka pitkään he niissä viihtyvät; mitä linkkejä ja nappeja he painavat; mitä lomakkeita he lähettävät – ja paljon muuta. Näet, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkopalvelusi kanssa. Voit tehdä informoituja päätöksiä siitä, miten parhaiten tavoitat ja palvelet olemassa olevia ja uusia asiakkaitasi.

Web-analytiikka paljastaa verkkopalvelusi tai sisältöjesi osa-alueet, joissa on parantamisen varaa. Analytiikkatiedon avulla voit lisäksi seurata kampanjoittesi onnistumista ja määrittää, mitkä kanavat edistävät myyntiä tai tuottavat liidejä tehokkaimmin. Näiden tietojen avulla voit keskittää ponnistelusi niihin kanaviin, jotka tuottavat eniten.

Miksi valita Kiva analytiikkakumppaniksi?

Analytiikka on Kivan toiminnan ydinaluetta. Oli kyseessä sitten hakusanamainonta, sisällöntuotanto, verkkosivukehitys tai mikä muu palvelu tahansa, kaikki toimintamme kumpuaa analytiikasta.

Tarkastelemme analytiikkaa See-Think-Do-Care -markkinointimallilla. Näin se jäsentyy toimintaa ohjaavaksi kokonaisuudeksi.

Omien verkkopalveluiden data talteen

Verkkoanalytiikan tiedonkeruu ollut viime vuosina murroksessa tietosuojakysymysten vuoksi. Seurantateknologian valinta sekä tiedonkeruun asetukset tulee tehdä huolellisesti ja yksilöiden tietosuojaa kunnioittaen.

Kivan kokeneet asiantuntijat auttavat seurannan pystyttämisessä ja muokkaamisessa. Tuemme useita seurantateknologioita, joista yleisin on Google Analytics ja sen viimeisin versio GA4.

Me kunnioitamme tietosuojaa ja palvelemme myös evästehallinnan asettamisessa sekä muokkauksissa.

Kiva Analytics

Kiva Analytics on Kivan kehittämä evästeetön analytiikkajärjestelmä, jonka tarkoitus on tuottaa täydentävää dataa niistä käyttäjistä, jotka eivät anna evästelupaa.

Kiva Analytics on rakennettu sääntelyn mukaisesti siten, ettei sillä pysty seuraamaan tai profiloimaan käyttäjiä, eikä heille näin ollen pysty kohdistamaan esimerkiksi markkinointiviestintää.

Kiva Analytics tukeutuu Google Analyticsin datamalleihin. Tulevaisuudessa, kun kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä mainonnan kohdentamisessa luovutaan kokonaan, kasvaa omien palveluiden käytöstä kerätyn datan merkitys. Kerääthän sinä jo sitä?

Ei pelkkää tiedonkeruuta vaan sen hyödyntämistä

Verkkokäyttäytymisestä on kerätty valtavasti dataa ja sitä kerätään nytkin, kun luet tätä. Kerääminen on edellytys sille, että voit laittaa tiedon töihin. Analytiikan tuottama tieto on ennen kaikkea palautetta digimarkkinoinnille ja palveluiden kehittäjille työn onnistumisesta. Ja ilman palautetta parannuksia ei tapahdu.

Vaikka web-analytiikan tulkinta vaatii kokemusta, ovat modernit tiedon visualisointityökalut tässä suurena apuna. Niillä on helppo jakaa sama tilannekuva eri kohderyhmille. Ja esittää tieto ymmärrettävästi jäsennettynä ja omien digitaalisten palveluiden ominaispiirteet huomioiden. Me Kivalla laadimme raportit aina siten, että datan tulkinta on helppoa. Meiltä saat palvelut myös BigQuery -pohjaisen Google Analytics 4 -datan visualisointiin.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Kiinnostavimmat web-analytiikka sisällöt tällä hetkellä

×

Tilaa Kivan uutiskirje

Huomioita, näkökulmia ja tietoa digimarkkinoinnista ja analytiikasta.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.