Ohjelmallinen ostaminen

Tavoitat kohderyhmäsi kustannustehokkaasti ja pitkälle automatisoidusti ilman ylimääräisiä välikäsiä.

Ohjelmallisen ostamisen kautta mainosnäytöt voidaan kohdentaa tarkasti tietyille yleisöille ja sivustoille. Mainonnan muuttaminen reaaliaikaisesti on mahdollista, mikä tekee siitä hyvin ketterää. Meillä Kivalla ohjelmallinen ostaminen perustuu dataan sekä jatkuvaan mittaamiseen. Oppimalla ja optimoimalla pääsemme erinomaisiin tuloksiin.

Kivan lähestymistapa ohjelmalliseen ostamiseen

Aloitamme ohjelmallisen ostamisen suunnittelun aina asiakkaan liiketoiminnan tavoitteista. Onko tavoitteena luoda tunnettuutta brändille vai saada suoria tuloksia? Molemmat tavoitteet onnistuvat ohjelmallisella ostamisella tehokkaasti. Tavoitteisiin pääsemiseen tarvitaan kuitenkin erilaisia ohjelmallisen ostamisen strategioita, mainosmateriaaleja sekä kohdeyleisöjä.

Me Kivalla painotamme ohjelmallisessa ostamisessa monikanavaisuutta, kattavaa mainostilan ostamista sekä dataohjautuvuutta esimerkiksi asiakkaan oman 1st party -datan avulla. Edulliset näytöt eivät yleensä yksin riitä, vaan tarvitsemme myös korkean huomioarvon mainosnäyttöjä maan ykkösmedioissa. Näin mainos välittyy laadukkailla mainospaikoilla turvallisesti ja tunnettuus kasvaa. Näiden lisäksi on tärkeää myös se, että ostamamme mainosnäytöt nähdään eli mainosten viewability on korkea.

Saat meiltä ohjelmallisen ostamisen lisäksi analytiikan, hakukonemainonnan sekä orgaanisen hakukonenäkyvyyden huippuasiantuntijat. Yhdistämällä nämä ohjelmalliseen ostamiseen luomme tehokkaan digitaalisen markkinoinnin kokonaisuuden, jonka eri osa-alueet tukevat toisiaan.

Miksi valita Kiva ohjelmallisen ostamisen kumppaniksi?

  1. Ohjelmallinen ostaminen lähtee suunnittelusta. Mitä mainospaikkoja haluamme ostaa ja mistä kanavista tai medioista? Mitä mainosmateriaaleja meillä on? Mikä on tavoitteemme ohjelmallisen ostamisen suhteen? Ymmärrys liiketoiminnasta toimii pohjana ohjelmallisen ostamisen kohdeyleisöjen määrittelyille.
  2. Ohjelmallinen ostaminen on iteroivaa. Teemme mainossprinttejä ja arvioimme datasta tuloksia sekä iteroimme parannusehdotuksia seuraaville sprinteille.
  3. Tulosten arviointiin ja toiminnan jatkuvaan kehittämiseen auttaa Dashboard, jonka avulla näemme tarkasti, miten mainokset sekä kohdeyleisöt toimivat. Myös asiakkaillamme on pääsy tähän Dashboardiin. Olemmekin toiminnassamme läpinäkyviä ja osallistamme asiakkaitamme. Haluamme kehittää liiketoimintaa yhdessä eteenpäin.
  4. Toimintamallimme on joustava ja ketterä. Toiminta skaalautuu asiakkaan tulosten ja kasvun perusteella.
  5. Koko organisaation osaaminen on ohjelmallisen ostamisen konsulttien käytettävissä. Tarvittaessa saat meiltä kaikki palvelut digitaalisen liiketoimintasi kehittämiseen.

Ohjelmallisen ostamisen tyypit

  1. Display-mainonta
  2. Videomainonta
  3. Natiivimainonta
  4. Digiaudio (kuten Spotify)
  5. DOOH eli digitaalinen ulkomainonta

Mitä on ohjelmallinen ostaminen?

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan digitaalisten mainospaikkojen; kuten bannereiden, videoiden ja natiivimainosten; ostamista verkosta digitaalisen markkinapaikan kautta. Ohjelmallinen ostaminen on siis tapa ostaa digitaalista mainosinventaaria reaaliaikaisesti. Ohjelmallisella ostamisella saavutat kohdeyleisösi turvallisilla mainospaikoilla verkossa kustannustehokkaasti.

Ohjelmallinen ostaminen vaatii teknologiaosaamista, ymmärrystä kohdeyleisöjen saavuttamisesta automaatiotyökalun avulla sekä käsitystä digitaalisista mediapaikoista ja mainostiloista. Lisäksi ohjelmallinen ostamisen edellyttää mainonnan suunnittelua sekä itse mainosmateriaalien tuottamista. Me Kivalla voimme auttaa sinua kaikissa ohjelmalliseen ostamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.