Sosiaalisen median mainonta
Sosiaalinen media on mullistanut sen, miten voit tavoittaa kohderyhmäsi ja sitouttaa heitä.
Saavutat potentiaaliset asiakkaasi sosiaalisessa mediassa kustomoidusti ja kustannustehokkaasti. Valittavanasi on valtava määrä erilaisia alustoja, mainosmuotoja ja viestejä. Asiantuntijan avulla saa tehot irti somesta.
Sosiaalinen media osana markkinointistrategiaa
Yli puolet maailman ihmisistä käyttää sosiaalista mediaa. Olitpa sitten globaali yritys tai yhden hengen paikallispaja, löydät potentiaaliset asiakkaasi somesta. Jos tiedät missä he ovat, voit tavoittaa heidät oikeilla kanavavalinnoilla ja kohdennuksilla. Ja jos mainosmuotosi on huolella valittu ja viestisi hiottu, olet lähellä kädenpuristusta.

Sosiaalisen media on tärkeä osa menestyksekästä markkinointistrategiaa
Se tarjoaa loistavat työkalut esimerkiksi:
- brändin tunnettuuden lisäämiseen
- liidien luontiin
- verkkosivujen liikenteen kasvattamiseen
- myynnin lisäämiseen
Perinteisiin mainonnan muotoihin, kuten printtimediaan ja televisioihin, verrattuna sosiaalisen median mainonta on edullista ja sillä voi kohdentaa huomattavasti tarkemmin. Lisäksi somemainonnan reaaliaikainen tulosten seuranta ja tarkka mittaus tekevät siitä huipputehokkaan työkalun jokaisen markkinoijan välineistöön.

Kivasta kumppani sosiaaliseen mediaan
Tehokas markkinointi sosiaalisessa mediassa edellyttää paljon muutakin, kuin kampanjoiden trafikointia. Jotta somesta saa hyödyt irti, täytyy tuntea kanavavaihtoehdot, bidaustrategiat, mainosmuodot, kuluttajien käyttäytyminen – ja lukuisia muita asioita.
Me Kivalla tunnemme eri sosiaalisen median kanavien roolit ja erityispiirteet, sekä ymmärrämme kuluttajien käyttäytymistä tässä ympäristössä. Olemme konkareita eri mainosjärjestelmien käytössä. Syvä analytiikkaosaamisemme takaa sen, että keräämämme data tulkitaan ja hyödynnetään parhaalla mahdollisella tavalla; että sosiaalisen median mainonnan trendinne on nousujohteinen.

Mitä on sosiaalisen median mainonta?
Sosiaalisen median mainonta on digitaalisen markkinoinnin muoto, jossa hyödynnetään sosiaalisen median alustoja. Sen ominaispiirteitä ovat kustannustehokkuus ja kyky tavoittaa suuri määrä tarkkaan kohdennettuja yleisöjä. Sosiaalisen median mainonnasta on viimeisten vuosien aikana tullut olennainen osa markkinointistrategiaa. Sillä voidaan tähdätä esimerkiksi brändin tunnettuuden kasvuun, verkkosivuliikenteen määrän nostamiseen, liidien luomiseen tai suoraan myyntiin.
Kuten kaikessa markkinoinnissa, myös sosiaalisen median mainonnassa sisällöt ovat avainroolissa. Käytä mainoksissasi aina vakuuttavia otsikoita ja näyttäviä visuaalisia elementtejä, jotka kiinnittävät huomiota ja välittävät mainoksen viestin ytimekkäästi. Erilaisten mainosversioiden testaaminen on tärkeää. Näin voit määrittää, mitkä mainokset toimivat parhaiten ja voit muokata kampanjaa sen mukaisesti.
Analytiikka ja tulosten seuranta ovatkin olennainen osa sosiaalisen median mainontaa. Sinun tulee seurata määrittelemiäsi mittareita, kuten näyttökertoja, klikkauksia ja konversioita, jotta voit tehdä kampanjaan