Strategia

Strategiatyömme perustuu jatkuvaan päätöksentekoon

Tarjoamme sinulle kattavan strategiatyön lisäksi operatiivisen toteutuksen ja tarvittavat työkalut.

Voittava digitaalisen markkinoinnin strategia ei synny sattumalta. Se vaatii huolellista suunnittelua, tarkkaa analysointia ja tehokasta toteutusta – Kiva on apunasi näistä jokaisessa.

Strategiatyömme perustuu jatkuvaan päätöksentekoon. Tunnistamme ja priorisoimme kanssasi yrityksesi kasvun mahdollistavia ja edistäviä tekijöitä, erityisesti digitaalisen markkinoinnin ja teknologisten innovaatioiden näkökulmasta.

Strategiatyön useat osa-alueet muodostavat yrityksellesi räätälöidyn pelikirjan. Sitä tarkastellaan ja päivitetään säännöllisesti, jotta se pysyy ajantasaisena ja tavoitteiden mukaisena. Pelikirja ohjaa sinua ja meitä saavuttamaan halutun lopputuloksen ylläpitäen systemaattista työskentelyä, joka on elinehto digitaalisen liiketoiminnan tehokkaalle kehittämiselle.

Tarjoamme sinulle kattavan strategiatyön lisäksi operatiivisen toteutuksen ja tarvittavat työkalut, joiden avulla saavutat tavoitteesi:

Digitaalinen mainonta, hakukoneoptimointi, sisällöntuotanto ja jakelu, datan ja analytiikan hyödyntäminen, testaussuunnitelmien toteuttaminen, teknologinen kehitys ja integraatiot.

Strategiatyön sisältö

1. Löydösvaihe

Aloitamme yhteistyön löydösvaiheella, jossa asetamme toiminnalle selkeät ja mitattavat tavoitteet.

Esimerkkejä tyypillisistä haasteista löydösvaiheessa:

  • Digitaalisen myynnin kasvattaminen uusille ja/tai olemassa oleville asiakkaille
  • Laadukkaiden liidien määrän lisääminen
  • Kustannustehokkuuden kasvattaminen ottamalla käyttöön uusia teknologioita ja/tai nostamalla automaatiotasoa
  • Kohderyhmien, asiakkaiden ja asiakassegmenttien määrittely
  • Palveluiden, tuotteiden sekä uniikin kilpailuedun määrittely tai tarkentaminen

2. Määrittelyvaihe

Seuraavaksi siirrymme määrittelyvaiheeseen, jossa etsimme keinoja ratkaista tunnistetut haasteet. Otamme huomioon rajoitteet, jotka saattavat vaikuttaa valintoihin.

Esimerkkejä mahdollisista päätöksistä ja rajoitteista:

  • Millaisilla investoinneilla voimme saavuttaa tavoitteemme? Milloin voimme odottaa tuloksia?
  • Mitä rajoituksia taustajärjestelmiin liittyy, esimerkiksi datan kohdalla?
  • Tarvitsemmeko muutoksia tai tehokkaampia ratkaisuja käyttämiimme teknologioihin, kuten markkinoinnin automaation tai myynnin työkaluihin?
  • Miten huomioimme tulovirrat, kilpailijat ja markkinapositiomme?
  • Tunnistammeko jotain puutteita resursseissamme, kuten järjestelmissä, työkaluissa tai nykyisessä osaamisessa?

3. Ideointivaihe

Edellisten vaiheiden pohjalta siirrymme ideointivaiheeseen, jossa laadimme pitkän tähtäimen suunnitelman. Tunnistamme onnistumisen askeleet, jotka johdattavat meidät kohti tavoitteiden saavuttamista.

Esimerkkejä tyypillisistä ideointivaiheen osa-alueista:

  • Ratkaisuehdotuksen suunnittelu ja toteutus
  • Asiakaspolkujen ja ostoprosessin suunnittelu
  • Mittaussuunnitelman laatiminen
  • Markkinointimallien hyödyntäminen (esim. See, Think, Do & Care)
    • See – Rakennetaan tietoisuutta oikeissa kohderyhmissä
    • Think – Ollaan mukana kohderyhmien ostoprosesseissa
    • Do & Care – Myynti uusille ja olemassa oleville asiakkaille

4. Jatkuvan kehittämisen vaihe

Määrittelyjen ja löydösten myötä olemme päässeet toteuttamaan strategiaa. Seuraamme ja optimoimme toimenpiteitä jatkuvasti.

Pyrimme aktiivisesti tunnistamaan uusia kehityskohteita ja toteuttamaan niitä ketterästi.

Me Kivalla keskitymme sinun tarpeisiisi ja kehitämme liiketoimintaa yhdessä kanssasi. Asiakkaanamme saat aina kokonaisvaltaisen näkemyksen digitaalisen liiketoiminnan kasvattamiseen. Olemme proaktiivinen ja itseohjautuva kumppani, joka ei pelkää haastaa sinua. Jatkuvalla kehittämisellä, näkemyksillä ja sparrauksella autamme sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Katsotaan yhdessä, miten voimme tehdä yrityksestäsi toimialasi digitaalisen edelläkävijän.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.