Mitä on LinkedIn-mainonta ja miksi se toimii

Kategoriat

Sosiaalisen median mainonta | Päivitetty 31.5.2023

Lauri Pitkänen
Consultant, Digital Marketing

LinkedIn on maailman suurin ammatillinen sosiaalinen verkosto, jossa on yli 900 miljoonaa jäsentä melkein jokaisesta maailman kolkasta. Se tarjoaa uskomattomia mahdollisuuksia yrityksille, jotka haluavat luoda liidejä, edistää myyntiä tai vaikkapa kasvattaa tunnettuuttaan.

LinkedIn on loistava kanava, kun halutaan tavoittaa kohderyhmä juurikin ammatillisessa yhteydessä. Yleisesti ottaen LinkedIniä pidetään vain B2B-kanavana ja yleensä näin onkin, mutta välillä myös B2C-toimijat voivat löytää yleisönsä “Linkkarista”.

LinkedInin orgaaninen tavoittavuus on viime vuosina heikentynyt ja se vaikeuttaa yritysten orgaanista läsnäolon kanavalla. LinkedIn-mainonta kuitenkin tarjoaa tähän ratkaisun.

Mitä on LinkedIn-mainonta?

Jos tunnet kohderyhmäsi heidän osaamisensa tai ammatillisten ominaisuuksien kautta, LinkedIn-mainonta voi olla juuri se, mitä some-markkinointisi kaipaa. Mainonta pystytään LinkedInissä kohdentamaan erittäin tarkasti ja se avaa paljon mahdollisuuksia. Juuri tämä tarkka ja mielenkiintoinen kohdentaminen on LinkedInin suurin hyöty ja syy miksi mainonta siellä on hiukan kalliimpaa kuin useissa muissa kanavissa.

LinkedIn-mainokset ovat maksullisia mainoksia, jotka näkyvät käyttäjän uutisvirrassa. Selainversiossa löytyy myös mainosmuoto, jonka voi nähdä sivun oikeassa reunassa.

Itse mainosmuotoja LinkedIn tarjoaa useita. Monet ovat tottuneet esim. Metan (Facebook ja Instagram) mainonnassa käyttämään karuselleja, videoita tai liidi-mainoksia. Samat muodot löytyvät myös LinkedInistä. Näiden lisäksi pystyt tekemään LinkedInissä esimerkiksi dynaamisia mainoksia ja viestimainontaa (joka ei kylläkään onnistu enää nykyään EU:n alueella).

LinkedInin kaikki mainostyypit voivat olla tehokkaita työkaluja erityisesti liidien keruuseen ja myyntiin, mutta myös tunnettuuden kasvattamiseen ja brändiviestintään. LinkedIn-mainonnassa korostuu hyvin tehdyn kohdennuksen tärkeys ja kiinnostavat sisällöt jopa enemmän, kuin muissa some-kanavissa.

LinkedIn-mainonnan hyödyt yrityksille

LinkedIn on aina ollut tehokas alusta B2B-markkinoinnille, mutta viimeaikaiset muutokset ja lisäykset LinkedInin mainostarjontaan ovat tehneet siitä entistäkin houkuttelevamman. Seuraavassa on kolme LinkedIn-mainonnan etua yrityksille:

1. Yrityksesi näkyvyyden lisääntyminen

Orgaaninen tavoittavuus LinkedInissä on laskussa, mikä tarkoittaa, että yritysten on turvauduttava maksullisiin strategioihin varmistaakseen, että kohderyhmä näkee niiden sisällön. Investoimalla LinkedIn-mainoksiin voit taata, että sisältösi näkee kohdemarkkinasi, mikä voi auttaa lisäämään yrityksesi tunnettuutta ja näkyvyyttä.

2. Tehokkaammat kohdentamisvaihtoehdot

LinkedIn tarjoaa yrityksille erilaisia tarkkoja kohdentamisvaihtoehtoja, joiden avulla voit tavoittattaa juuri ne oikeat ihmiset. Voit kohdentaa LinkedIn-käyttäjiä heidän ammattinimikkeensä, yrityksen koon, virka-aseman tai jopa tiettyjen taitojen perusteella. Näin varmistetaan, että mainoksesi näkevät ihmiset, jotka todennäköisesti ovat kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi.

3. Suurempi ROI kuin muissa sosiaalisissa verkostoissa

LinkedIn tuottaa laadukkaampia johtolankoja kuin muut sosiaaliset verkostot, kuten Facebook ja Twitter, mikä tarkoittaa, että yritykset näkevät LinkedIn-mainoskuluistaan suuremman sijoitetun pääoman tuoton (ROI). Eräässä tutkimuksessa todettiin, että LinkedIn-mainosten keskimääräinen klikkausprosentti (CTR) on 0,9 %, kun se Facebookissa on 0,6 % ja Twitterissä 0,3 %. Tämä tekee LinkedInistä erittäin tehokkaan alustan liidien luomiseen ja myynnin edistämiseen.

×

Tilaa Kivan uutiskirje

Huomioita, näkökulmia ja tietoa digimarkkinoinnista ja analytiikasta.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

LinkedIn-mainontaa Kivan avulla

Kuulostaako siltä, että olisit valmis testaamaan LinkedIn-mainontaa? Ota yhteyttä Kivan tiimiin ja autamme sinut LinkedIn-mainonnan polulle.

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jaa artikkeli: Kopioi linkki