Tahtotilana asiakkaidemme digitaalisen maturiteetin kasvu – Kiva Suiten tarina

Kategoriat

Digitaalinen kasvu, Teknologia | Päivitetty 6.10.2023

Mika Hirvikorpi
Chief Technology Officer, PhD

Aloittaessani Kivalla 2021 korona-pandemia oli vielä pahimmillaan ja digitaalisen markkinoinnin tarpeet kasvoivat monilla yrityksillä merkittävästi asiakkaiden siirtyessä kiihtyvällä vauhdilla nettiin. Kehitimme ensimmäisen vuoden aikana lukuisia räätälöityjä teknologiaratkaisuja pystyäksemme paremmin palvelemaan asiakkaitamme ja kasvattamaan heidän digitaalista maturiteettiaan. Näillä ratkaisuilla oli yhteisiä tekijöitä ja toistuvia malleja, joista lähti ajatus niiden tuotteistamisesta ja tarjoamisesta SaaSina.

Toisena ajatuksena teknologiaratkaisujen takana on halu parantaa Kivan konsultoinnin laatua rakentamalla järjestelmiä varmistamaan markkinoinnin operatiivisen ja taktisen toimivuuden. Osa Suiten toiminnallisuuksista onkin eräänlaista älykästä valvontaa, joka ilmoittaa tarvittaessa, kun esimerkiksi ennuste budjetin käytöstä ei ole toteutumassa.

Kolmas ”kivijalka” Suitessa on toiminnallisuudet, jotka parantavat Kivan kustannustehokkuutta. Käytännössä tämä tarkoittaa erilaisia automatisointeja esimerkiksi raportointiin ja mainostukseen. Automatisoinnit ovat mahdollistaneet ulkoisten työkalujen korvaamisen Suiten vastaavilla ominaisuuksilla. Näistä esimerkkinä dynaamiset mainokset ja some-mainonnan työkalut.

Kiva Suite tehostaa digimainontaa

Teknologisesti Suite rakentuu Google Cloud Platformin päälle, jota hyödynnetään varsin monipuolisesti. Suiten arkkitehtuuri on modulaarinen ja esimerkiksi käyttöliittymä on oma sovelluksensa, joka hyödyntää erilaisten taustajärjestelmien tuottamaa dataa. Usein puhutaan joko mikropalvelu- tai monoliitti-arkkitehtuureista, mutta Suite ei ole puhtaasti kumpaakaan, vaan siinä on pyritty löytämään paras kompromissi tehokkuuden ja laajennettavuuden välillä erilaisia malleja hyödyntäen.

Suiten tulevaisuus näyttää valoisalta ja sen käyttö kasvaa tasaisesti koko ajan sen ominaisuuksien kehittyessä. Nykyisellään Suite on operatiiviseen ja taktiseen toimintaan sekä raportointiin keskittyvä järjestelmä, mutta sieltä löytyy myös jo esimerkiksi ennustemalleja, joilla avulla pystytään tekemään liiketoimintaa tukevia strategisia päätöksiä.

Haluatko kuulla lisää Kiva Suiten ominaisuuksista?

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jaa artikkeli: Kopioi linkki

Tagit: