Tervetuloa Kivalle Veera Vesilehto

Kategoriat

Uutiset | Päivitetty 8.9.2023

Kimmo Juuti
Chief Executive Officer

Veera on työskennellyt laaja-alaisesti markkinoinnin ja viestinnän parissa vuodesta 2012 alkaen, pääasiassa kotimaisissa pelialan yrityksissä. Kokemusta on kertynyt muun muassa vaikuttajamarkkinoinnista, yritys- ja tuotebrändäyksestä, tapahtumien järjestämisestä, yhteisöhallinnasta, kasvumarkkinoinnista, sisällöntuotannosta ja yritysviestinnästä. Veeran vahvuuksia ovat laajojen kokonaisuuksien hallinnoiminen, projektien suunnittelu ja vetäminen, tiimien ja asiakkaiden välisen kommunikaation vahvistaminen sekä sisällöntuotanto, oli kyse sitten videoista, teksteistä tai kampanjoista.

Mikä innostaa sinua työssäsi?

Parasta työssä on toisten auttaminen ja muiden onnistumisten mahdollistaminen. Olen parhaimmillani tiimissä, jossa minua taitavammat syväosaajat tekevät taikoja omilla osa-alueillaan. Silloin minä voin keskittyä työn puitteiden toimivuuteen, projektinhallintaan, kokonaiskuvan hahmottamiseen ja kommunikaatioon.

Järjestelmällisyyden vastapainoksi pidän ideoinnista ja uuden kehittämisestä. Olenkin yleensä se, joka innostuu uudesta ja lähtee viemään asiaa eteenpäin. Parasta on, kun työssä saa yhdistää luovuuden ja järjestelmällisyyden.

Mitkä ovat top 3 neuvosi asiakkuudenhallintaan?

  1. Jotta tiedämme, mitä asiakas tarvitsee onnistuakseen, täytyy ensimmäisenä kysellä paljon ja kuunnella vieläkin enemmän. Senioriosaajat eivät välttämättä kaipaa suoraan oppikirjasta otettuja malleja työnteon edistämiseen, eivätkä kaikkien asiakkaiden tarpeet tule samasta muotista.
  2. Tämän jälkeen on hyvä hahmottaa kokonaiskuva ja vastata olennaisimpiin kysymyksiin. Mitä haluamme saavuttaa ja miksi? Tästä muodostuvat työn tai projektin onnistumisen mittarit, joiden tehtävä on toimia kirkkaana majakkana silloin kun kiire, uudet ideat ja muu hässäkkä sumentaa näkymää.
  3. Lopuksi homma palastellaan tarpeeksi pieniin sykleihin tai iteraatioihin. Ei kannata yrittää haukata koko kakkua kerralla, vaan ensin tehdä pienin mahdollinen toimiva ratkaisu, ja sitten kehittää sitä eteenpäin iteratiivisesti. Deadlinet tai välitsekkaukset kannattaa mieluummin laittaa kahden päivän kuin kahden viikon päähän, jotta projekti ei kaadu liialliseen hinkkaamiseen.

Mitä oppeja pelimaailmasta voisimme hyödyntää Kivalla?

Pelit ovat viihdetuotteita, joille ominaista on se, että asiakkaat ovat samalla myös faneja. Tämä johtaa lähes automaattisesti siihen, että asiakkuuspolun häntäpään kolme R:ää, retentio, referral ja repurchase on otettu hyvin huomioon. Asiakkaita sitoutetaan yhteisöllisyyden, tapahtumien ja jatkuvan kommunikaation keinoin ja täten tuotetaan lisäarvoa myös asiakasputken alkupäähän. Aktiivisimpien asiakkaiden kanssa voi myös tehdä yhteistyötä, vaikkapa kehittää uusia tuotteita. Toimiva asiakasyhteisö toimii kuin magneetti, joka imee orgaanisesti uusia asiakkaita sisään. 

Tällaisen kasvun mittaaminen on tietenkin hieman hitaampaa ja monimutkaisempaa, kuin se, miten Google-mainokset konvertoivat verkkokauppaostoiksi. Pitkäjänteisen kasvun ja brändin rakentamisen kannalta asiakaspolun loppupään huomioon ottaminen on kuitenkin todella tärkeää.

Mitä odotuksia sinulla on Kivasta työpaikkana?

Kivalla on käynnissä monenlaista positiivista muutosta, jotka houkuttelivat minut mukaan. Pidän itseohjautuvuudesta, esihenkilöttömästä rakenteesta sekä jatkuvasta kehittymisestä. Tällaisessa organisaatiomallissa on omat haasteensa, mutta valitsen mielummin pienen ja ketterän yrityksen ongelmat, kuin ison ja hierarkkisen valtamerilaivan. Odotan myös innolla Kivan tarjooman uudistuksia, jotka tekevät Kivasta entistä vahvemman strategisen kasvukumppanin.

Mikä toimii sinulle työn vastapainona?

Työpäivän jälkeen kotona odottaa energinen ja iloinen pikkupoika. Hänen kanssaan touhottaessa unohtaa kyllä tehokkaasti työpäivän. Harrastan ratsastusta ja metsässä haahuilua. Luonto ja eläimet ovat minulle tärkeitä. Lisäksi tykkään ihan vaan löhöillä kotona, katsoa e-urheilua ja kokkailla hyvää ruokaa mieheni kanssa.

Onko sinulla kysyttävää? Veera ja Kivan tiimi auttavat mielellään.

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jaa artikkeli: Kopioi linkki

Tagit: